jak sie zagrzeje tez tak pracuje??
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
ukcik, u mnie sie tez skrzynia wysypała (zeżarło 4 bieg) tylko ze nie wymieniali jednego trybu ale całą skrzynie! przyszła nowa zalana "plug&play" od tej pory miodzio!
stara była tak przemielona i zniszczona że wymiana 1 trybu nic by nie dała, (łozyska zniszczone)
a co do terkotania ...ludzie panike sieją ;-)kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jamesbondzioa co do terkotania ...ludzie panike sieją ;-)2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jamesbondzioa co do terkotania ...ludzie panike sieją ;-)
Odpalali przy mrozie -12 i zaterkotało tak jak u wszystkich i nic u mnie robić nie będą.
Chyba sobie dam spokuj i będę lał paliwo i jeździł dalej bezstresowo.
Jak pojechałem po odbiór pracownik ASO odpalił mi dwie Octawie i jednego Yeti z 1.4 TSI, które stały na placu i czekały na odbiór i odpaliły dokładnie jak moja ze stycznia 2010.
Dla swojego uspokojenia zadzwoniłem do kumpla, który pracował jeszcze do niedawna w Skodzie na serwisie i mówił, że mieli jeden przypadek, że wymienili cały rozrząd, nastawnik, wariator i silnik jak "terkotał" tak "terkocze" - przebieg około 28kkm.
Tak więc ja luzuje i odpuszczam.
Być może u niektórych na forum zachowania silnika są bardziej niepokojące niż u mnie i być może jest to efekt mniejszego lub większego przypadku a nie seryjnej wady - tak jak padnięta turbina u jednego z naszych forumowiczów.
Swoją drogą moje pierwsze auto to było punto I z silnikiem 1,1 które silnik był dziełem projektantów Porshe. Pamiętam, że tamten silnik miał hydrauliczne popychacze zaworów jak nasze 1,4 TSI i pamiętam jak dziś że za każdym razem jak odpalałem go - nawet latem - a silnik był zimny to zawory grały głośniej niż teraz to można zaobserwować w naszym motorach.
Ten nasz motor zawsze będzie terkotał przez to że zawory maja hydrauliczne popychacze a sterowanie napinaczem rozrządu też jest hydrauliczne a hydraulika ma to dov siebie że po długim czasie spoczynku "gubi ciśnienie" i potrzebuje chwili aby cisnienie oleju wruciło do stanu normalnej pracy.
Tak więc myśle podobnie jak "jamesbondzio" że ludzie sieją panikę i daremnie biją pianę łącznie z telewizja i gazetami.
I tak sobie myślę że najważniejsze to dbać o olej i lać jaknajdłużej pełny syntetyk gdyż ma najwyższą lepkość przec co spływa wolniej niż półsyntetyk czy minerał.
Komentarz
-
-
zbigniew147,
Dokładnie tak.
Ci co mieli wymiany zapomnieli wspomnieć ze przy okazji (a może tego nie wiedzą) wymienili im olej i mają teraz gęstego Castrola.
I owszem może teraz terkotania nie ma ale wystarczy poczekać jak się olej zestarzeje .... I koszmar wróci.
W fabiach 1.2 tez często łańcuszek przeskakuje ale głównie dlatego ze oleju brak albo za mało..kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jamesbondziozbigniew147,
Dokładnie tak.
Ci co mieli wymiany zapomnieli wspomnieć ze przy okazji (a może tego nie wiedzą) wymienili im olej i mają teraz gęstego Castrola.
I owszem może teraz terkotania nie ma ale wystarczy poczekać jak się olej zestarzeje .... I koszmar wróci.
W fabiach 1.2 tez często łańcuszek przeskakuje ale głównie dlatego ze oleju brak albo za mało..Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Langusta
A teraz na tych mrozach po wymianie w twoimk aucie różnica w odpalaniu jest duża czy raczej niewielka względnie ciężko zauważalna?Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LangustaZamieszczone przez zbigniew147Langusta
A teraz na tych mrozach po wymianie w twoimk aucie różnica w odpalaniu jest duża czy raczej niewielka względnie ciężko zauważalna?
Komentarz
-
-
Mój szkodnik odmówił posłuszeństwa, padł aku. Przy okazji zgłosiłem jeszcze raz zimny rozruch. Za trzecim razem okazuje się, że jednak nastawnik jest do wymiany! Nastawnik zamówiony (podobno), ale fachury chcą jeszcze sprawdzić łańcuch. K... trzy podejścia! Tak jakbym nie miał co robić tylko bujać się w serwisach. Okazało się, że trafiłem na inną zmianę, jak dwa poprzednie podejścia. Nie mniej, ASO InterAuto Kraków ul. Kocmyrzowska omijam już szerokim łukiem.
Możecie mnie dopisać do listy.2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Wypowiadając się w temacie wymiany nastawnika i efektów: U mnie - tak jak napisałem kilka stron wcześniej - powodem wymiany był ostry, metaliczny, głośny stukot (Dla zobrazowania - siedząc za kierownicą miałem wrażenie, że coś z silnika zaraz rozp ... maskę) który wystąpił dwukrotnie (przy 26 kkm i 30 kkm). Po drugim razie "namówiłem" ASO na wymianę. Oceniono, że nie było potrzeby wymiany napinacza i łańcucha (znaczy się napinacz działał prawidłowo, a łańcuch nie był rozciągnięty). Mówiąc szczerze - terkot ale nie metaliczny jest dalej, z różnym natężeniem (zależy od tego czy auto stoi dłużej czy nie). Jeśli ponownie zdarzy się, że terkot ten przerodzi się w metaliczny, ostry dźwięk - to ponownie złożę wizytę w ASO.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam!!
Zastanawiam się nad kupnem skody octavii 1,4 tsi (122KM), z rocznika 2011, czy nadal w tych autach występuje problem z rozrządem?? Orientujecie się może , czy producent dokonał do tego czasu jakichś poprawek. Chciałbym kupić auto na 6-7 lat (przebiegi jakie będą robione będą dośc małe do 10tys rocznie) i nie chciałbym zaliczyć wtopy. Sorki za być może banalne pytanie, ale jest to istotne dla mnie.
Pozdrawiam
Sebastian
Komentarz
-
-
poprawki wprowadzono w modeleach z maja 2010
[ Dodano: Sob 18 Lut, 12 16:20 ]
3.02.2012 opisałę jak byłem w serwisie i niezakwalifikowali mojego auta do wymiany czegokolwiek związanego z rozrządem i terkotaniem.
Z racji że jestem w delegacji żona zajechała wczoraj zostawiła auto - bo mi przewody paliwowe zaczeły chałasować. Zgłosiła przewody i terkotanie przy rozruchu zimnego silnika.
No i dziś badała auto inna ekipa niż ostatnio, auto stało przy temp. około +1 ( ostatnio około -10) i zakwalifikowali mi silnik do wymiany przestawnika rozrządu.
Żona mówi że auto odpala normalnie - znacznie lepiej niż przy kilkunasto stopniowych mrozach - i odniosła wrażenie że robią to profilaktycznie.
Sam już nie wiem co otym myśleć.
no kuwa źle mi załozyli uszczelniacz na wale korbowym - olej ciekł i była spora plama olejowa pod autem.
"flachowcy"
Komentarz
-
-
mam tak samo jak loyd, po wymianie nastawinka napinacza i łańcucha, nic sie nie zmieniło, a terkocze na zimnym nawet mocniej i dłużej, silnik dodatkowo jakby stracił swoja żwawość na niskich obrotach, a dzwiek silnika mam taki sam jak u loyd-a , obecny przebieg 45 tys, i juz po gwarancji sie w lutym skończyła i nie wiem co mam robić, ręce opadaja
Komentarz
-
-
Ciężko powiedzieć z nagrania czy pracuje tak samo. Jak dla mnie nie ma w tle dudnienia - to słyszałem na pierwszym nagraniu. Jeśli możesz to nagraj dźwięk pod różnym kątem w stosunku do silnika z lewej i prawej strony. Na pierwszym filmie była duża różnica w nagranym dźwięku w zależności od kąta...
Przyznam, że ten temat z rozrządem zaczyna trochę przytłaczać. Każdy nasłuchuje silniki i zaczyna powoli słyszeć rzeczy na które nie zwrócił by normalnie uwagi. Sam już nie wiem czy popadać w taką paranoję czy nie. Na razie mam 3.5kkm. Na szczęście w moim przypadku zanim skończy się gwarancja będę miał nalatane spokojnie 55-60kkm więc mam nadzieję, że problemy pojawią się szybciej.
Powiedzcie mi tylko jak to jest w samochodach z DSG? Jechałem na jeździe próbnej samochodem z DSG bo akurat taki był z 1.4tsi i tam biegi przy spokojnej jeździe zmieniały się mega szybko. Zauważyłem, że samochód bardzo często przyspiesza z pułapu 1400 - 1500 obr/min. Teoretycznie jest to jazda mocno obciążająca rozrząd. Czy w tych samochodach też pojawiają się takie problemy czy osób z taką konfiguracją jest tak mało, że ciężko powiedzieć o jakimś problemie?
Komentarz
-
-
Jak zmieniałeś łańcuch i nastawnik i dalej tak pracuje to znaczy, że jest ok .... Czym się przejmujesz ?
Brak żwawości to subiektywne odczucie (tak sądzę) i kwestia przywzyczajenia (zbliża Ci się przegląd - zmień olej, świece, filtry itp. a silnik odzyska "żwawość").
Zobaczymy co powie ASO w przyszłym tygodniu - ale po Twoim poście raczej powie, że silnik jest ok.
[ Dodano: Sro 07 Mar, 12 07:59 ]
PS - jeden magik z ASO mówił, że te odgłosy to hydrauliczne popychacze czegość tam ...
[ Dodano: Sro 07 Mar, 12 08:00 ]
iFi, Róznica w dzwięku wynika z faktu, że pierwszy filmik nagrywałem Nokią E50 a drugi Samsungiem Galaxy S II HD ....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kobar76mam tak samo jak loyd, po wymianie nastawinka napinacza i łańcucha, nic sie nie zmieniło, a terkocze na zimnym nawet mocniej i dłużej, silnik dodatkowo jakby stracił swoja żwawość na niskich obrotach, a dzwiek silnika mam taki sam jak u loyd-a , obecny przebieg 45 tys, i juz po gwarancji sie w lutym skończyła i nie wiem co mam robić, ręce opadaja
Zamieszczone przez iFizanim skończy się gwarancja będę miał nalatane spokojnie 55-60kkm więc mam nadzieję, że problemy pojawią się szybciej.SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
No ja też mam taką nadzieję, że nic nie wyjdzie. Ale czytając wszystkie te tematy - wyostrzam zmysły
Jednego mi tylko brakuje w tym temacie - jasnej informacji przy jakich przebiegach występują zauważone / potwierdzone przez ASO problemy z rozrządem. To była by ciekawa informacja zebrać to do kupy.
Komentarz
-
Komentarz